5 Ocak 2016 Salı

Kitap Yorumu: Işıltı Serisi: Derin Sularla Şeytan Arasında #1 -April Genevieve Tucholke

                 

Kitap Adı: Derin Sularla Şeytan Arasında
Özgün Adı: Between The Devil And The Deep Blue Sea
Seri Adı: Işıltı Serisi
Seri Sıralaması: 1
Yazarın Adı: April Genevieve Tucholke
Yayınevi: Parodi Yayınları
Türü: Fantastik/Gizem 
Yaş Grubu: Genç Yetişkin
Sayfa Sayısı: 352
Goodreads: 3.60
Puanım: 3/5


Arka Kapak Yazısı: ŞEYTANLA EL ELE YÜRÜRKEN ONDAN KORKAMAZSIN..
Geçmişi sırlarla dolu esrarengiz Freddie...
Ölü Freddie'nin hatıralarına düğümlü Violet White...
Çarpık gülüşlü, mükemmel yalancı River West...
Okyanus kıyısındaki sıradan kasaba Echp'da her şey olağandı. Ta ki bir gün esrarengiz yabancı River West, White ailesinin köhne malikanesi Citizen Kane'in misafir evini kiralayana kadar... Çarpık gülüşlü, zeki ve mükemmel bir yalancı olan River, birkaç gün içinde hem Violet'ın hem de tim Echo kasabasının hayatını değiştirir.
Doğaüstü yetenekleri olan River, herkes için tehlike saçarken, Violet için hem tekinsiz bir yabancı hem de karşı konulmaz bir varlıktır. Bu gizemli misafirle birlikte White ailesinin sırları da birer birer ortaya çıkmaya başlayınca, Violet kendisini sımsıkı bir düğümün ortasında bulur.
''Hem dondurucu hem de ateş kadar sıcak. Doğaüstü.''
-School Library Journal

''Büyük harflerle KIŞKIRTICI.''
-Kendare Blake


Yorumum: Öncelikle şunu söylemeliyim ki yaşadıkları kasabayı, evlerini çok çok kıskandım. Küçük bir kasabada herkes birbirini tanıyor, üstelik bu kasaba okyanus kıyısında. White ailesinin evi zaten kocaman eski bir malikane hem de bir yakası denize bir yakası ormana bakan bir malikane. Bahçesinde serası, tenis kortu bile var. Çok özendim ya, okurken hep orada olduğumu hissederek okudum. Violet ne zaman kitap okumak için sahile inse ben de onunla indim, ne zaman verandasında oturup dalgaları, geçen gemileri izlese ben de hissettim deniz kokusunu. Kitabın bu yönü çok hoşuma gitti. 

Ama sanırım hoşuma giden, kitabı güzel yapabilecek birkaç sebepten biriydi sadece. Kitabın fazla övgü aldığını düşünüyorum. Hiç germedi, korkutmadı. Olayların işlenişi bence çok basitti. Yani evet konu özgün ve güzeldi ama olmamıştı bence. Ben etkilenerek okuyamadım maalesef. Kitap iki günde hatta bir günde bile bitirilebilir. 
Hoşuma giden bir diğer şey ise karakterlerdi. Karakterlerin hepsini çok sevdim. Sunshine'ı bile. En çok tabiki Violet'ı sevdim. Ölmüş olan büyük annesinin kıyafetlerini giymesi, abisinden nefret ediyormuş gibi gözükmesi ama aslında ona bağlı olması, kitap kurdu olmasını çok sevdim.
Hep ha şimdi açılacak ha şimdi açılacak diye bekledim ama aile sırlarının açığa çıkması bile beni etkilemedi.

Konu olarak da şöyle anlatabilirim sanırım; büyükannelerini kaybeden Luke ve Violet ikiz kardeşlerdir. Pek anlaşamazlar. Aileleri de sanatçı ve baya zengin köklü bir ailedir. Anne babaları sanat aşkı için çocuklarını koskaca evde tek başlarına bırakıp Avrupa'ya giderler. Citizen Kane adı verilen bu malikanede bir başlarına yaşayan kardeşlerin paraları artık bitmek üzeredir. Bunun üzerine Violet misafir evlerini kiralamaya karar verir. Ve yakışıklı gizemli River West orayı kiralar. Violet ve River çok fazla vakit geçirirler. Violet River'da ters giden bir şeylerin olduğunu sezer ama sorgulamaz başlarda ve River'dan çok fazla hoşlanır. River geldikten sonra Echo'da çok garip şeyler olmaya başlar. Violet daha fazla kayıtsız kalamaz ve sorgulamaya, araştırmaya başlar. 
Olayların birbirine bağlanışı falan güzeldi, yani dediğim gibi konu farklı ve güzeldi ve sonları tahmin edilebilir değildi yani yazar sonlarına doğru ters köşe yapmış. 
Kitapta geçen şarkılardan biri bu sanırım ve benim çok çok hoşuma gitti. Yorumumu alıntılar paylaşarak bitireceğim. Son olarak kitap kötü değildi ama çok güzel de değildi. Siz bilirsiniz o yüzden. Ama yine de şans verilebilir çünkü çok kaliteli bir kitap, yayınevini tebrik etmek lazım. Hem orijinal kapağı kullanmış hem de ciltli <3 Karakterleri ve konuyu sevdiğimi de söylemiştim. Görüşmek üzere :) 
Alıntılar: -Ufuk çizgisine yakın bir noktada büyük bir gemi çarptı gözüme. Nereye gittiğini ya da nereden geldiğini düşündüm. Genellikle bu tip gemilerde olmayı hayal eder, soğuk ya da egzotik yerlere seyahat etmeyi isterdim. 

-''Bir insanı seni korkuttuğu için affetmek, üzdüğü için affetmekten daha kolay.''

-''Koşulsuz sevgiyi bulmak o kadar nadir ve zor ki.''

-''Hilekar komşunu, hilekar kalbinle sevmelisin.''

-''Kim o gelen?'' diye sordum tahtaya son kez. ''Gerçekte gelen kim?''
Ş
E
Y
T
A

-Seni özlüyorum River, dedim gökyüzünde parlamaya başlayan yıldızlara. Kahretsin, seni çok özlüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder