19 Ağustos 2015 Çarşamba

Sıcak Bedenler- Isaac Marion

Kitap Adı: Sıcak Bedenler
Özgün Adı: Warm Bodies
Yazarın Adı: Isaac Marion
Yayınevi: Doğan Kitap
Türü: Genç Yetişkin/Fantastik
Sayfa Sayısı: 216
Goodreads: 3.95
Puanım: 3/5
Arka Kapak Yazısı: Dünyanın sonu geldiğinde seni sadece aşk kurtarabilir...

''Bir zombiyi bu kadar tutkuyla sevebileceğimi hiç düşünmemiştim.''
Stephenie Meyer 

Ölüyüm, ama bu çok kötü değil.

Alışmayı öğrendim. Kendimi doğru düzgün tanımadığım için üzgünüm, ama artık ismim yok. Benimkinin baş harfi ''R'' idi, ama artık sadece bunu hatırlıyorum. Komik, çünkü sağlığımda hep başka insanların isimlerini unuturdum. Arkadaşım ''M''nin dediğine göre zombi olmanın ironik tarafı şu ki, her şey komik geliyor ama dudakların çürüyüp döküldüğü için gülümseyemiyorsun...

Romeo'nu bir ölü, Juliet'in ise dünyanın sonunda hayatta kalmış bir avuç insandan biri olduğu bir aşk hikayesi hayal edin... Ve insanlığı kurtaracak, bir zombiye yeniden hayat verecek kadar gerçek ve tutkulu bir aşkı...

Yorumum: Öncelikle kitabın kapağına bakıp da erotik mi acaba diye düşünmeyin çünkü değil. Kitabı alıp almamak konusunda tereddütlüydüm çünkü zombiler konusunda iyi değilim. Ama bir değişiklik yapmak istedim ve zombilerin dünyasına R ile girdim. İyi ki de girdim. R dünyanın en tatlı en sempatik en sevecen ve en cesur zombisi. Kitap R'nin ağzından anlatılıyor bu da çok güzel bir hava katmış çünkü genelde kadın kahramanlar tarafından anlatılır. 
Kitabın diğer zombi hikayelerinden ayrıldığını düşünüyorum çünkü buradaki dünya tatlısı zombimiz düşünebiliyor, insanlara zarar vermek istemiyor, geçmişini geleceğini sorgulayabiliyor. Ve kitabın aşıladığı sevgiyle her şey çözülebilir mesajı da gerçekten çok güzel. Yazarın esprili üslubu kitabı hemencecik bitirmenizi ve eğlenmenizi sağlıyor.
R bir gün arkadaşlarıyla avlanmak için şehre doğru gidince bir grup gençle karşılaşır ve gençlerden birinin beynini yer. Şöyle bir özelliği var beyin yemenin; beynini yediği kişinin anılarını görür ve kendisini canlı hisseder. Bu yüzden zombiler beyine odaklanır tatlarını çok beğenirler. R beynini yediği kişinin Julie denen bir kızla yaşadıklarını görür ve etkilenir. Sonra beyini tamamen bitirmez ve cebine koyar çünkü bu anıları hep izlemek ister. Daha sonra etrafına baktığında Julie'yi görür. Onu başka zombiler yemesin diye kamufle eder ve yaşadığı yere götürür. R bir uçak enkazını evi olarak kullanır. Ve orada bir sürü harika eşyası vardır. Julie ve R'nin macerası da böylelikle başlar.
Kitapla ilgili tek olumsuz düşüncem sonu oldu. Yani sonu çabucak geçilmiş gibi geldi tam olarak anlayamadım özellikle Julie'ye ne olduğunu anlayamadım. Yarım kalmış gibi hissettim. Onun dışında her şey çok güzeldi.
Son olarak filmini de bekletiyordum önce kitabı okuyayım diye. Filmi de kitabı gibi çok güzel. İnanın bana zombileri R ile seveceksiniz.
        
Beyindeki yaşam enerjisi tükenirken önce çer çöp gider. Film alıntıları, radyo cıngılları, ünlülerle ilgili dedikodular ve siyasi sloganlar eriyerek kaybolurlar, geride sadece en güçlü ve incitici anılar kalır. Beyin ölürken içindeki yaşam berraklaşır ve damıtılır. Kaliteli şarap gibi yaşlanır.

Ne olacağını sanıyordum ki? Gerçekten de benimle kalacağını mı? 
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder