17 Ağustos 2015 Pazartesi

Küçük Prens- Antoine de Saint-Exupery

Kitap Adı: Küçük Prens
Özgün Adı: Le Petit Prince
Yazarın Adı: Antoine de Saint-Exupery
Yayınevi: Mavi Bulut Yayıncılık
Türü: Klasikler/Edebiyat
Sayfa Sayısı: 96
Goodreads: 4.24
Puanım: 4/5
Arka Kapak Yazısı:Antoine de Saint-Exupery tarafından New York'ta bir otel odasında yazılan Küçük Prens, yayımlandığı günden bu yana milyonlarca insanın kalbini fethetmeye devam ediyor. Küçük Prens'in yaşadıklarını anlıyor, kırgınlıklarına üzülüyor, söylediklerine hak veriyoruz. Gezegenindeki çiçeğiyle pek anlaşamadığı için biraz uzaklaşmaya karar veren, yolculuğu sırasında Dünya'ya da uğrayan Küçük Prens, Sahra Çölü'nde bir pilotla karşılaşır. İşte olan biteni de bu pilot anlatır bize. Kimdir Küçük Prens, neden sürekli sorular sorar, çiçeğiyle neden anlaşamamıştır, gittiği diğer gezegenlerde kimlerle karşılaşmıştır ve neler öğrenmiştir? 
Bu öyküyü dinlerken Küçük Prens'in yaşadıkları ve öğrendikleri sayesinde hayatımıza tekrar bakıyoruz ve yaşamı anlamlandırmada ''ne kadar da büyüdüğümüzü'' görüyoruz. Küçük Prens'in de dediği gibi ''Büyüklere her şeyi açıklamak gerekir zaten.''

Yorumum: Küçük Prens kitabını her yerde görürdüm, kitaptan alıntıları okurdum ama kitabı okumaya henüz niyetim yoktu. Bazen bazı şeylerin çok popüler olması beni uzaklaştırabiliyor onlardan. Fakat canım kuzenimin teşvik etmesiyle ve onun beğenilerine güvendiğim için aldım elime ve kitabı okumaya başladım. Bitirdikten sonra iyi ki okumuşum diyorum çünkü hemen ilk sayfalarından kitap sizi ele geçiriyor ve merak ettiriyor. Kitabın içinde Exupery'nin çizimleri var ve çok güzeller. Bu çizimler de ayrı bir hava katmış kitaba. Basit bir çocuk kitabı gibi gözüküyor olabilir ama aslında içinde derin anlamlar ve sevgiler barındırıyor.
Küçük Prens gezegenindeki çiçeğiyle pek anlaşamaz ve gezegenler arasında yolculuklar yapmaya başlar. Bir sürü gezegende yetişkinlerle tanışır ve onları tuhaf bulur. Yetişkinleri eleştirir. Onların bencil, duyarsız ve kibirli olmalarını masum bir şekilde eleştirir. Gezegenler arasında yolculuk yaparken Dünya'ya gelir ve pilotla tanışır. Çocukların masumiyetini ve merhametini anlatan bir kitap ve kitabı okuduktan sonra içimizdeki çocuğun sesini duyabiliriz. Kesinikle her yaştan insanın okuması gereken bir kitaptır.

Alıntılar
-Eğer kelebekleri tanımak istiyorsam bir iki tırtıla katlanmam gerekir.

-''Peki insanlar nerede?'' dedi Küçük Prens. ''İnsan kendisini çölde çok yalnız hissediyor.'' ''İnsanların içinde de kendini öyle hissedersin.'' dedi yılan. ''Arada pek fark yoktur.''

-Kendinin yargılamak başkalarını yargılamaktan daha güçtür. Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir.

-''Gözler gerçeği görmez ki. Yüreğiyle aramalı insan.''

-''Herkesten verebileceği şeyi istemek gerekir.''

-Fakat kendini beğenmiş bunu duymadı. Kendini beğenmişler övgülerden başka hiçbir şey duymazlar.

-''Suratı pancar gibi kıpkırmızı olan bir adamın yaşadığı bir gezegen biliyorum. O asla bir çiçeği koklamadı. O asla bir yıldıza bakmadı. O hiç kimseyi sevmedi. O toplama işlemlerinden başka hiçbir şey yapmadı. Ve bütün gün senin gibi tekrarlayıp durdu: 'Ben ciddi bir adamım! Ben ciddi bir adamım!' Ve bununla gurur duyuyordu. Ama o bir insan değildi, o bir mantardı.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder