3 Nisan 2016 Pazar

Kitap Yorumu: Bir Sır Saklı İçimde -Julie BERRY

Kitap Adı: Bir Sır Saklı İçimde
Özgün Adı: All the Truth That's in Me
Yazarın Adı: Julie Berry
Çevirmenin Adı: Dilek Şendil
Yayınevi: Dex
Türü: Gizem, Romantik
Yaş Grubu: Genç Yetişkin
Sayfa Sayısı: 260
Goodreads: 3.95
Puanım: 4/5


Arka Kapak Yazısı: Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.

Judith dört yıl önce en yakın arkadaşı ile birlikte kaybolmuştu.
İki sene sonra geri döndüğünde, konuşamıyordu.

Judith artık lanetli. Ne komşularına, ne ailesine, ne de aşkına derdini anlatabiliyor. Herkes onu yok sayıyor. Ama canını en çok aşk acısı yakıyor.

Şiirsel bir anlatım. Trajik bir gerilim.
Şok edici bir gizem.

''Kadın sesinin değeri ve susturulduğunda neler kaybedileceğine dair güçlü mesajlar içeren farklı bir roman yaratmak için, edebiyatın geleneksel tarzlarını etkili bir şekilde birleştiriyor.''
-New York Times


Yorumum: Herkese merhaba !! Bugün Bir Sır Saklı İçimde kitabını yorumlayacağım. Öncelikle kapağından etkilenip aldığımı söylemeliyim. Fakat kitabı bitirince kapağı daha bir anlamlı oldu, daha bir güzel oldu. Ve yorumuma başlamadan önce bu kitabı okursanız eğer şunu bilmelisiniz ki sizi derinden etkileyecek ve uzun bir süre etkisinden çıkamayacaksınız. Yıllar geçse de unutamayacaksınız.
İlk başlarda okurken yazarın diline hakim olamadım, benimseyemedim ve beğenmeyeceğim sandım. Tabiki böyle bir şey olmadı. Her Dex kitabı gibi bu kitaba da bayıldım. Şimdilik bu kadar övgü yeter, birazcık da konusuna değineyim.


Judith ve arkadaşı dört yıl önce kayboluyorlar ve iki yıl sonra Judith tek başına geri dönüyor ama artık dili yok, kesilmiş. Konuşamıyor, derdini anlatamıyor. Köylü onu lanetli olarak görüyor. Konuşmak için çabaladığında annesi tarafından aşağılanıyor ve konuşması yasaklanıyor. Ama tüm bunlardan çok canını en çok aşk acısı yakıyor. Çünkü yıllardır sevdiği kişi olan Lucas artık kendisine ait değil. Judith'in mücadelesini okumak ve gizemini çözmek benim için çok çarpıcıydı. Judith şimdiye kadar okuduğum en fedakar ve en güçlü kız. Sabrına, mücadelesine, tüm olumsuzluklara katlanmasına hayran kaldım. Onunla arkadaş olmayı çok istedim, onu o çaresizliğinden, yalnızlığından kurtaracak kişi. destekleyecek kişi olmak istedim.


Son sayfalarda artık yerimde duramadım. Judith sen harika birisin ya, çok iyi bir abla ve dibine kadar da aşık bir kız. Judith konuşamıyor diye üstüne oynanan oyunlarda delirdim resmen. Judith'i gerçekten çok sahiplendim. Kesinlikle okumalısınız bu kitabı. Kadın sesinin değerini anlatan harika bir kitaptı. Kitaptaki zaman dilimi günümüz değil eski zamanlardı ve bir köyde geçiyordu. Benim için bu ögeler de artı puan idi. 260 sayfalık bir kitap ama o kadar güzel şeyi içine sığdırmış ki okumadan duramadım. Dram, romantizm, gizem vardı daha ne olsun. Size bu kitabı gönülden tavsiye ediyorum. Beğeneceğinize eminim.
  
Alıntılar: 
-Kalamam, fakat nasıl gideceğimi de bilmiyorum.

-Mucizelere inanmam, ancak eğer gerek duyarsa, bir kız kendi mucizesini yaratabilir. Hatta bu şeytanın yardımına başvurmak anlamına gelse bile.

-Karanlığımı bir tek seni düşünmek gideriyor. Benim dünyamın güneşisin, seni başka kollarda görmeye nasıl dayanabilirim?

-Kalbim senin elinde.

-Kurtuluş. Tanrı'dan gelmezse nasıl gelecek?

-İki senedir düşüncelerimde hep sen vardın, şimdi de tam karşımda duruyordun işte, farklı ama aynı. Dört kişiydik, çocuk olarak biz, iki yabancı olarak biz, sen ve ben.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder